Gaver som markedsføring?

Bedrifter finner i dag stadig nye måter å markedsføre seg på, og det enkle er ofte det beste. Hva med en gave? 

Det finnes mange slags gaver du kan bruke til å gi både nåværende og fremtidige kunder. Det viktige er at det er noe som til stadighet vil minne dem på at din bedrift eksisterer, at de er fornøyd med produktene og servicen fra nettopp den bedriften.

Relevant

Det finnes også mange måter å nå ut til kundene med denne gaven. En måte er ved å bruke profileringsartikler fra axonprofil.no. Hva skal du tenke på når du velger produkter? Først og fremst må det være noe som er relevant for din bedrift. Driver du et treningssenter? Hva med å gi bort trøyer med treningssenterets logo på?

Treningssenter for MMA

En bruksvare

Når du skal velge gaver er det viktig at det er bruksgaver. Altså ting som kunden din vil bruke hver dag, og dermed bli eksponert for det aktuelle firmaets logo hver dag. Vi mennesker er lette å påvirke, det som er oss nærmest er det vi går etter først. Skal vi ringe en taxi-tjeneste er det mest sannsynlig at vi ringer den taxi-tjenesten vi har sett hver eneste dag på kulepennen vi har brukt til å skrive notater med.

En positiv kundeopplevelse

Har man da en kulepenn eller en t-skjorte med en logo man forbinder med gode opplevelser som kunde, er sjansen desto større for at man vender tilbake som kunde. Så her handler det ikke bare om tilgjengelighet, men også kundebehandling. Hva med å sende en boks med sjokolade med logoer på, til alle kundene i ditt regnskapsbyrå til jul? Hver gang kunden spiser sjokolade med din logo på blir de minnet på at du er der og at de er fornøyde med dine tjenester.

Tilhørighet og status

Du ser dem hver dag, de med ryggsekker og klær med logoer som du knytter til for eksempel trening, friluftsliv, banktjenester eller forsikringer. Ikke undervurder verdien av denne reklamen! Disse signaliserer en bestemt tilhørighet og status ovenfor folk rundt, og dette er i seg selv en form for reklame.